Uthyrning

Vår populära uthyrningstjänst är nyckeln till investeraren som vill tjäna på Costa Blancas stora turistflöde. Att hitta rätt partner till att hantera sin bostad är viktig, och det är lika viktigt för oss att etablera pålitliga affärsrelationer med våra kunder. 
Följande avsnitt beskriver startfasen innan en bostad kan hyras ut. För att underlätta har vi skapat en guide så ni får en överblick och hjälp att komma igång på bästa sätt.

Registrering & Dokument

Om ni redan har licens för uthyrning på er bostad så kan ni hoppa över första delen. 
Alla som vill hyra ut sin semesterbostad på Costa Blanca måste enligt lag ha turistlicens. Innan du kan ansöka licens krävs “Declaración responsable referente a viviendas de uso turístico” ladda ned PDF-filen här för att få en kompatibilitets kod “CSV del informe favorable de compatibilidad urbanística municipal”. För att få koden måste du söka efter certifikat: “Certificado/informe de compatibilidad urbanística”. Certifikatet visar att boendet uppfyller de krav som finns för att få hyra ut. På certifikatet finns kompatibilitets koden, som krävs för att du ska kunna fylla i ansökan att få licens för uthyrning.

Det skiljer sig mellan de olika kommunerna hur processen går till för att få ett kompatibilitets certifikat. Vill ni inte göra det här steget själva så hjälper vi gärna till. Vår avgift är €75 + IVA,och inkluderar ansökan om turistlicens som är nästa steg.

Enligt lag måste gäster registreras hos polisen. Att upprätta ett boenderegister hos den lokala polisen kan man först göra när man fått sin licens, och är en service vi erbjuder våra kunder att ta hand om.

Förberedelse

När all dokumentation är på plats är det dags att förbereda bostaden till att ta emot gäster.  
Vi finns alltid tillgängliga vid behov och hjälper våra kunder med råd, beställningar och inköp. Alla kunder får en checklista i för att se till att deras egendom har allt som behövs för att vara ett formidabelt gästboende. 

Fotografering

En bostad kräver utmärkta fotografier för att locka gäster och sticker ut från mängden. Vi tillbringar i genomsnitt två till tre dagar på att fotografera en kunds bostad och stadsdel för att få fram rätt bilder och texter.

Kalender

Innan boendet publiceras synkroniserar vi kundens planer med våra kalendrar.
​​​​​​​För att enkelt ge en överblick på bokningsläget får ni en kalenderlänk där ni ser hur boendet är reserverat.

Publicering

Vi publicerar boendet online och har noggrant valt ut vilka portaler vi använder.
Med bilder och texter beskrivs på bästa sätt vilken upplevelse gästen har att vänta.
​​​​​​​För att hjälpa er att ha en överblick på bokningsläget får ni en kalenderlänk där ni ser vilka datum som är upptagna.

Uthyrningsprocess & Service

Vi hanterar alla administrativa uppgifter som reservationer, prissättning och administration online medan vårt serviceteam hanterar gästrelationer, upplevelser och vistelser.
Vårt serviceteam hanterar kommunikation, incheckningar och utcheckningar. Vi registrerar gästerna hos polisen i samband med ankomst och hanterar en säkerhetsdeposition. Personal är alltid på plats när gästerna anländer vilket är en utav de viktigaste aspekter av gästernas upplevelser samt för hanteringen utav bostaden. 
Gästerna kan när som helst kontakta sina värdar som finns till hands ifall någon situation skulle uppstå, om de behöver vår hjälp eller något enklare så som rekommendationer. Vi har skapat en plattform med våra rekommendationer främst till gäster, men som alla är välkomna att ta del utav. werecommend.es
  • jay-us
  • elena-ru
  • ildik-hu
  • lindsay-uk
  • mindaugas-lt
  • ruben-es
  • bryan-uk

Omdömen

Vi strävar efter att hyra ut de bästa bostäderna på Costa Blanca och leverera en perfekt service till våra gäster. Det finns en obestridlig relation mellan gästrecensioner och prestanda för hyresbostäder, vilket innebär att vår höga standard för hantering av våra gästers upplevelser är absolut grundläggande för att kunna ge en lönsam hyrservice till våra kunder. 
Rankingsystemet som de bokningsportaler använder där vi når majoriteten utav våra gäster gynnar vår verksamhet som bygger på hög service. Positiva recensioner med höga poäng ger ökad synbarhet vilket leder till högre priser och fler gäster. Av detta enkla skäl är det uppenbart att våra gäster måste ha en perfekt upplevelse under sin semester för att vi och våra kunder ska kunna fortsätta jobba på ett framgångsrikt sätt.

Rengöring & Underhåll

Med tvätt och städ har vi valt att samarbeta med företaget​​​​​​​ La Lavandería Alicante SL, som bara använder naturliga produkter och värnar om miljön. 
När våra gäster eller kunder lämnar boendet kommer La Lavanderia och städar bostaden, kontrollerar slitage och tar tvätt till det ekologiska tvätteriet. 
​​​​​​​
Vi erbjuder alla våra kunder att hjälpa till med: Hemförbättringar, underhåll, reparationer, leveranser m.m. Det är viktigt att när ett problem uppstår så tas det snabbt hand om.

Hyresintäkt & Servicekostnad

Mellan den femtonde och den tjugonde varje månad gör vi utbetalning från föregående månads vistelser. När en vistelse avslutas sker utbetalningen på nästkommande månad. 
​​​​​​​
Vår kostnad är 25% + moms på den summan gästen betalar per natt. Kostnaden faktureras vid utbetalning och redovisas tillsammans med en specifikation som innehåller all information som kunden behöver för att kunna deklarera sin intäkt.

Vi får ofta frågan om extrakostnader som exempelvis städning och underhåll. Gästerna betalar en extra avgift för städ när de gör en bokning. Vi hanterar avgiften och betalar summan till städbolaget, vilket gör att den avgiften inte kommer med på specifikationen för utbetalningar till kunderna. 
Om det finns några kostnader för underhåll på bostaden kan våra kunder antingen ta emot fakturorna i deras namn, eller få så att kostnaden blir avdragen direkt från deras hyresintäkt.